Friday, October 10, 2008

Restoring old photographs

sebelum gambar di baiki


Hari ini aku mengantuk betul, mo tertutup udah mata ni. Tiba-tiba aku teringat gambar lama si Yah sama arwah bapa di rumah Tandek. Masa aku terima gambar tu sudah memang rosak kena dakwat pen, habis muka tu tercover dakwat. Aku pun start la restore gambar tu, teda pakai software editing yang special pun cuma pakai photoshop edit manually jak. So inilah hasilnya. Tapi ini masih belum siap lagi ni, sebenarnya masih comot lagi baju arwah bapa tu, cermin tu pun penuh dakwat halus-halus. Nanti kalau sudah siap aku upload di flickr, so kalau mau print besar-besar pun boleh.

sesudah gambar di baiki


Kee Sabariah dan arwah bapa Hj Kee Abdul Jalil

Bila tengok gambar ni rindu betul aku sama arwah bapa dan mama. Sofa tu mama beli di kedai singer di pekan lama Tandek. Gambar yang lebih besar saiz boleh tengok di Flickr. Rindunya...


3 comments:

E-dude said...

rindu pulak aku suasana dalam rumah tu..

e'Odu said...

rindu tul ma arwah bapa...tq meng sb upload gambar tu..

Lebon Botong said...

inilah dunia tanpa sempadan ... it osodu minsomok it osomok .. ? apapun salam blogger n saya kenal nama-nama yg cikgu sebut semua. kenal amat kenal dan dekat sangat....

Antara Komen Kamu...

About This Blog

  © Blogger template 'Isfahan' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP