Friday, October 31, 2008

kobis di tangan kananmu... sayur bawang ditangan kirimu? aku nda tau yang mana kau mo kasi sama aku..

Ini kisah masa si Yah gadis remaja baru abis SPM, dia ni ramai peminatnya. Asal dia pulang kampung, segala orang yang memirate van tu kan asal limpas depan rumah beslow la dorang ni. Kalau kami pigi tamu mesti aku kena panggil oleh para jejaka perasan yang tiada cermin di rumah suruh kirim salam ma si Yah. Kalau aku sudah kasitau si Yah dan si Yah pusing tinguk muka dorang, mula la buat aksi yang aku pun nda tau apa sampai tepanjat segala bas mini. Hehehe.. tahun 80an punya istail kali bah..

Antaranya ada seorang pemuda yang buli tahan juga rupanya. Aku ingat lagi kali pertama dia ternampak si Yah masa dia buat wiring di rumah, kerja sambilannya masa cuti sekulah. Apa dan macam mana dia buli memesrakan diri dia dikalangan kami pun aku tidak perasan tau tau jak rajin dia pi rumah ambil arwah bapa pigi sembahyang jumaat, bagus jugalah. Berabis bah dia tu mo mengurat tapi si Yah kan blur saja. Satu hari lepas tamu dia singgah di rumah, dia bawak banyak barang yang dia beli di pasar. Masa tu aku ada di bawah kulung, main basikal. Aku nampak jak dia aku terus jak panggil si Yah pasal aku tau sedia la apa motif dia tu. Turun juga la si Yah ni, rupanya dia mo kasi si Yah sayur. Hai selalu bah dia tu mengasi kami barang, kuih la buah la. Nda lama dia pulang si Yah panggil aku, terus dia bilang "adakah dia kasi Yah sayur Kobis, padahal Yah mau sayur bawang." Terus aku ketawa kalau itu, buli pula... Hehehe...

3 comments:

AragangTandik said...

Wou - hebat juga pula c yah ni kan. Pasal selalu naik mini bas - musim cuti sekolah la ni kan banyak pairet tergoda. he he he

e'Odu said...

hehehe....tapi c yah selalu ndak sadar pun orang minat dia...hahaha sebab c otok selalu cakap tiada orang mau c yah banyak kudis...wuakakaka

Kee Rock said...

Waiii na Yah, bukan lah main punya famous kau ini...waktu muda-muda. hmmm dak juga aku hairan... kalau kau jadi sumandak pujaan belia kampung tandik kekkkkkeeee.

Antara Komen Kamu...

About This Blog

  © Blogger template 'Isfahan' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP